ÚVOD     AKTUALITY     ROZVRH  HODIN     CENÍK     FOTO     VIDEO     PARTNEŘI     KONTAKT
FITNESS
SOLÁRIUM
BOX
MUAY THAI
TRX - TRÉNINK
KRUHOVÝ TRÉNINK
CVIČENÍ SENIOŘI
KOSMETIKA
MASÁŽE
TRX Trenér Rozvrh + ceník 0 0 Foto  

TRX - Závěsný trénink
Při návštěvě kterékoli posilovny nebo fitcentra narazíme na řady tréninkových strojů a závaží určených pro každý jednotlivý sval na našem těle. Někdy může nastat situace, že u strojů čeká na cvičení i několik sportovců naráz.

Ne každý sportovec má v oblibě cvičení na statických strojích nebo nechce ztrácet svůj čas cestováním do fitcentra a zpět domů v dopravních špičkách. Existuje spousta trenérů z různých sportovních odvětví, kteří hledají metody jak na svých sportovištích bezpečně a rychle zlepšit kondici svých svěřenců a nemuset přitom cestovat do vybavených fitcenter.

TRX:Total-Body Resistance Exercis (= Cviky pro zatížení celého těla) Suspencion Training (Závěsný trénink).

Cílem závěsného cvičení je zdůraznit transfer kondice získané při cvičení na vyšší výkonnost při sportu a každodenní činnosti. Koncepce, že „tělo vnímá pohyby, nikoli svaly“ je naprosto odlišná od tradičního posilovacího cvičení na strojích, které se zaměřuje na izolované svaly a posouvá se směrem k integrovanému přístupu k posilování, vyrovnanosti, koordinaci a flexibilitě. Posilovací cvičení ve statických pozicích může fungovat pro zvětšení velikosti dané svalové skupiny, ale nevyžaduje dostatečnou neuromuskulární koordinaci, která je nutná pro nastavení optimálního posilování a optimální výkonnosti.

Techniky závěsného cvičení jsou připraveny tak, aby bylo zapojeno celé tělo jako jednotný koordinovaný systém. Závěsné cvičení na TRX systému je další velký vývojový krok při funkčním výkonnostním cvičení. Spojnice mezi pohybem, pružností, silou, stabilitou, koordinací, posilováním a srdcem se navzájem prolínají v jedinečné a celkově funkční formě.

Cviky závěsného cvičení umožňují třírozměrné pohyby, které nejsou možné s jiným nářadím. S malými změnami v nastavení těla, se můžeme zaměřit na specifickou cílovou oblast každého sportovce či klienta a velice individuálním způsobem pracovat na fyzických limitech.

Intenzitu tréninku se závěsným systémem TRX regulujeme změnou postoje cvičence oproti závěsnému bodu.

TRX systém se skládá ze dvou pevných popruhů nastavitelné délky zakončenými madly pro ruce či nohy. Samotné cvičení probíhá tak, že jedna část těla je vždy na podložce (zpravidla na zemi) a druhá je zavěšena na TRX.

Jak vzniklo TRX?
TRX byl původně vyvinut americkými vojenskými a speciálními jednotkami jako všestanný systém pro posilování celého těla i v etrémních podmínkách. TRX systém a jeho tréninkové postupy tak nahradí kompletně vybavenou posilovnu. Postupem času začali TRX používat nejlepší MMA bojovníci, olympijští medailisté, a desítky profesionálních sportovců z celého světa.

Jádro – “CORE”
Každé cvičení zapojí vaše tělesné jádro (tzv. “CORE”) – mezi hlavní partie patří břišní oblast, záda, ABS, hrudník a pánev. Jádro umožňuje tělu stabilitu a flexibilitu. Bez ohledu na to, co děláte každý den, bude to mít vliv na vaše jádro – mytí auta, hra košíkové s dětmi, rekreační sport (golf, tenis atd.), nebo příprava na sportovní soutěže. Silné a stabilní jádro je důležité pro prevenci poranění.

Výhody TRX závěsného posilovacího systému
• při TRX tréninku procvičíte svaly celého těla, zlepšíte práci kardiovaskulárního systému a uvolníte přetěžované svalové partie
• používáte vlastní tělesnou hmotnost a gravitaci
• při cvičení s TRX ušetříte čas, který byste normálně vynaložili na hledání vhodného fitness stroje nebo činky
• TRX systém můžete používat kdekoli, lze zavěsit i na dveře

4.gif, 1,5kB3.gif, 1,5kB
© 2006 - 2016  FITNESS R.A.P. FACTORY    |   Webmaster: Jukl Jan